fbpx

BREATHWORK

W praktyce uważności obserwujemy oddech bez zmieniania go. To już jest duża praktyka. Uczymy się zauważać i nie reagować. Zauważać, że gdy odpuszczamy, zmiana sama się dzieje.

 

Czasem jednak to za mało. Obecnie żyjemy w napięciu i niepokoju. Siedzący styl życia, wzorce kulturowe i czynniki emocjonalne, a także stan zdrowia i przeżyte traumy sprawiają, że oddychamy szybko i płytko.  Gdy organizm jest niedotleniony, a w ciele jest dużo zamrożonych emocji- warto spróbować świadomej pracy z oddechem (Breathwork). Głęboki oddech pomaga regulować działanie układu nerwowego i zyskać dostęp do wewnętrznej harmonii i spokoju, sięgać do swojego potencjału i rozkwitać .

“Praca z oddechem zmniejsza lęk i objawy depresji. Wzmacnia układ immunologiczny (zwiększa ilość komórek NK- natural killer- które zabijają komórki rakowe).” 

Alicja Heyda

O świadomym oddechu pięknie mówi dr Ela Manga: 

 

“Dzielę się prostotą i nauką świadomego oddechu, by został zintegrowany i stał się priorytetem w systemie edukacji i służby zdrowia, by zmienić paradygmat medycyny na uzdrawianie. (…) Świat jest w głębokim chaosie. Wszyscy szukamy połączenia- naszego naturalnego stanu. Gdy doświadczamy tego stanu tak szybko i prosto – pojawia się uczucie połączenia ze sobą, z innymi i z naturą.”

OD KOGO SIĘ UCZĘ?

 

Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej i Systemowej: dr n. med. Alicja Heyda oraz Milena Karlińska- Nehrebecka

 

Współpracuję też z International Breathwork Foundation– zapraszam do zakładki NAGRANIA- znajdują się tam przetłumaczone przeze mnie materiały “ODDECHOWA PIERWSZA POMOC dla Rodziców i Dzieci” 

 

STRONA DR ALICJI HEYDYPOLSKI INSTYTUT PSYCHOTERAPII INTEGRATYWNEJ MKN