fbpx
TU TWÓJ NASTOLATEK PRZYJDZIE Z PRZYJEMNOŚCIĄ

UWAŻNOŚĆ I TERAPIA DLA NASTOLATKÓW W LESIE

Zapraszam na grupowe zajęcia uważności i terapii w lesie dla nastolatków w wieku 12-17 lat w borkowickim lesie przy Pensjonacie Enklawa (20-30 minut drogi od Wrocławia).

Jesteś tutaj, ponieważ szukasz bardziej aktualnego i intuicyjnego programu, który da Twojemu nastolatkowi narzędzia do radzenia sobie ze stresem.

CO DOSTAJE TWÓJ NASTOLATEK W PROGRMIE LEŚNEJ TERAPII:

POCZUCIE SZCZĘŚCIA – wspierająca życzliwa grupa, poczucie zrozumienia, naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny i oksytocyny.

USPOKOJENIE I OŻYWIENIE– naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc; a praktyka uważności, uważnego ruchu i praca z umysłem wzmacnia to działanie;

CZY JEDNO MIEJSCE MOŻE DAĆ NASTOLATKOWI LEPSZY ROZWÓJ POZNAWCZY, KREATYWNOŚĆ, KONCENTRACJĘ, ZDOLNOŚĆ DO PRACY ZESPOŁOWEJ, POBUDZENIE UWAGI BEZ ZMĘCZENIA, UCZUCIE PRZYJEMNOŚCI I RELAKSU, OCHRONĘ PRZED DEPRESJĄ I STANAMI LĘKOWYMI, KORZYSTNE ZMIANY W MÓZGU, POCZUCIE KONTROLI, ZDROWSZY SEN I LEPSZY APETYT?

TAK, OD LAT NAUKOWCY MÓWIĄ, ŻE TAKIM MIEJSCEM SĄ LASY.

Już po kilku minutach przebywania w lesie notuje się zmiany pulsu i ciśnienia krwi, po 20 minutach przywraca się żywotność umysłu i zdolność koncentracji, a po 30 minutach spada poziom hormonu stresu- kortyzolu.

Ludzie żyją w gęsto zabudowanych miastach od 6 pokoleń. 350.000 pokoleń żyło w bliskości natury- fikcją jest zatem oczekiwanie od organizmu i umysłu ludzkiego, który wyewoluował w odniesieniu do świata natury, że będzie działał optymalnie w sztucznym środowisku miejskim.

 NIESTETY PRZECIĘTNE DZIECKO TYGODNIOWO SPĘDZA MNIEJ CZASU NA ZEWNĄTRZ NIŻ WIĘZIEŃ W ZAKŁADZIE KARNYM O ZAOSTRZONYM RYGORZE. Zmieńmy to i wróćmy do naszej natury i zdrowia!

możesz odetchnąć. znalazła(e)ś to, czego szukasz.

Podczas 9 comiesięcznych spotkań programu uważności i leśnej terapii Twój nastolatek zrozumie siebie, zyska umiejętność, by radzić sobie ze stresem i dużymi uczuciami, wprowadzać do życia harmonię, koncentrację i zdrową komunikację.  

CO OSIĄGNĘLI NASOTOLATKOWIE DZIĘKI PRACY ZE MNĄ:

 

ŻYCIE PRZED PROGRAMEM

CZĘSTE KŁÓTNIE, SAMOTNOŚĆ, DRAŻLIWOŚĆ, KRYTYCYZM, NIEPANOWANIE NAD EMOCJAMI

DEPRESJA, POCZUCIE BEZNADZIEI, BRAK ENERGII, NISKA SAMOOCENA

NIEPOKÓJ, NAPIĘCIE, ATAKI PANIKI, BEZSENNOŚĆ, MĘCZĄCE MYŚLI, TRUDNOŚCI Z KONCENTRACJĄ, IMPULSYWNOŚĆ, WYBUCHY ZŁOŚCI

PRZEWLEKŁE BÓLE CIAŁA, ZMNIEJSZONA ODPORNOŚĆ, PROBLEMY ŻOŁĄDKOWE, PROBLEMY ZE SNEM

ŻYCIE PO PROGRAMIE

HARMONIA, ZROZUMIENIE SIEBIE, PANOWANIE NAD EMOCJAMI, WYROZUMIAŁOŚĆ DLA SIEBIE I INNYCH

SPOKÓJ, LEPSZA KONCENTRACJA NA ZADANIACH, UMIEJĘTNOŚĆ ODPOCZYNKU I REGENERACJI

WYTRWAŁOŚĆ, NIEZNIECHĘCANIE SIĘ PORAŻKAMI, WIARA W SIEBIE

ZŁAGODZENIE LUB ZUPEŁNE USTĄPIENIE OBJAWÓW CHORÓB AUTOIMMUNOLOGICZNYCH

UMIEJĘTNOŚĆ RADZENIA SOBIE ZE STRESEM W DOŚWIADCZENIU, PRAKTYCZNYCH STRATEGIACH I ZINTEGROWANEJ PRAKTYCE

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

 Z kim będzie pracował Twój nastolatek?

Magda Kasprzyk: odkąd pamiętam, z łatwością przychodziło mi zjednanie nastolatków swoją autentyczną postawą. To ułatwia nastolatkom uczenie się ode mnie i od siebie nawzajem uważności. Z chęcią wykorzystuję ten dar 🙂  Jestem psychologiem i psychoterapeutą, pełniłam rolę superwizora uważności dla dzieci,  współorganizowałam Festiwal uważności, tworzyłam pierwszą polską stronę o uważności dla dzieci, wprowadzałam do Polski Safe and Sound Protocol (teoria poliwagalna). 14 lat pracy z dziećmi, nastolatkami i dorosłymi oraz ciągłe poszukiwania pozwoliły mi opracować nowe podejście integrujące wiele dyscyplin – psychoterapię, pracę z traumą, qigong, uważność, lasoterapię, teorię poliwagalną, System Wewnętrznej Rodziny i breathwork.

Pies Junior: młody duchem 13-latek o aparycji mistrza kung-fu… od pierwszych zajęć zjednuje sobie nastolatków towarzysząc im w każdym doświadczeniu, użyczając swojego uregulowanego układu nerwowego by się uspokajali, służąc miękkim futerkiem i chętnymi do przygód truchtającymi łapami! 

 

CO WCHODZI W SKŁAD PROGRAMU

Co znajdziesz w programie dla nastolatków:

9 grupowych sesji treningowo-terapeutycznych co miesiąc przy Pensjonacie Enklawa (3,5 godziny zegarowe)
v
kontakt z trenerem i wsparcie w trakcie trwania treningu dla nastolatków
h
9 mailowych informacji o tematyce zajęć po każdych zajęciach dla rodzica wraz z nagraniem praktyki na dany miesiąc
dyplom ukończenia treningu (dla osób, które ukończyły pełny trening- uczestniczyły we wszystkich zajęciach)
NIE CZEKAJ

Zajęcia ruszają za 

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

TERMINY ZAJĘĆ (niedziele co miesiąc):

spotkanie 1: 29.09.2024 11:30 – 15:00

spotkanie 2: 27.10.2024 11:30 – 15:00

spotkanie 3: 24.11.2024 11:30 – 15:00

spotkanie 4: 26.01.2025 11:30 – 15:00

spotkanie 5: 23.02.2025 11:30 – 15:00

spotkanie 6: 23.03.2025 11:30 – 15:00

spotkanie 7: 27.04.2025 11:30 – 15:00

spotkanie 8: 25.05.2025 11:30 – 15:00

spotkanie 9: 15.06.2025 11:30 – 15:00

BONUSy

Kiedy wybierasz program rozszerzony

w cenie o 35 zł więcej za spotkanie

– zyskujesz bonusy o wartości 625 zł:

(wg uczestników poprzednich edycji znacząco ułatwiają wdrożenie praktyki i zwiększają korzyści treningu)

Jedna konsultacja z rodzicem (online 15 minut) i jedna konsultacja z nastolatkiem (online 30 minut)

CO ZYSKUJESZ:

Spotkamy się i sprawdzimy, czy nasza współpraca może Wam pomóc 🙂 Nastolatek przyjdzie na pierwsze zajęcia z jasnością.

WARTOŚĆ – 200 zł

Dostęp do nagrania spotkania informacyjno-warsztatowego dla rodziców

CO ZYSKUJESZ:

Dowiedziesz się, co to jest uważność i Metoda Eline Snel oraz jak wspierać dziecko w trakcie treningu, by miało szansę maksymalnie skorzystać z treningu

 WARTOŚĆ – 100 zł

Dostęp do nagrania o programie leśnych zajęć

CO ZYSKUJESZ:

Dowiedziesz się, co dają Twojemu nastolatkowi grupowe spotkania w lesie i jak wspólnie pracujemy.

WARTOŚĆ – 75 zł

Konsultacja z nastolatkiem po zakończeniu treningu (do 30 minut)

CO ZYSKUJESZ:

Podsumujemy trening oraz porozmawiamy, jak możecie kontynuować praktykę, by cały czas czerpać korzyści

WARTOŚĆ – 100 zł

Godzinne warsztaty dla rodziców online w połowie treningu

CO ZYSKUJESZ:

To wyjątkowe spotkanie umożliwia wymianę doświadczeń w gronie rodziców i wspólną praktykę

WARTOŚĆ – 150 zł

TEN PROGRAM ZMIENIA ŻYCIE!

Przeczytaj opinie nastolatków i ich rodziców, którzy skorzystali przed Tobą:

Chciałam, żeby moja przygoda z tego kursami/warsztatami zaczęła się od czegoś nie nazbyt trudnego i ten kurs jak najbardziej spełnił moje oczekiwania. Dzięki tym zajęciom mogłam się więcej dowiedzieć o sobie i ogólnie nauczyć się żyć w większej harmonii i zrozumieniu samej siebie. Sam czas spędzony na zajęciach był zwykle bardzo przyjemny, i odstresowujący. (Amelia, 17 lat)

Na kurs zapisałam się ze względu na moje problemy ze stresem oraz panowaniem nad niektórymi emocjami. Czasem wszystko wymykało mi się spod kontroli. Stres i niepanowanie nad emocjami sprawiały, iż w moim życiu pojawiały się sytuacje mocno wpływające niekoniecznie dobrze na moją psychikę. Myślę, że najważniejszymi odkryciami były dla mnie lekcja o panowaniu nad emocjami oraz o komunikacji. Zauważyłam, iż łatwiej się skupiam na czynności, którą w danym momencie wykonuję. Myślę iż kurs ten, mógłby pomóc wielu osobom:)) (Maja, 13 lat)

 

Wydaje mi się, że tego typu „umiejętności” powinny być podstawowe dla każdego człowieka i nauczane już w przedszkolu. Poleciłam już kurs koleżance- mówiłam, że mogłoby to pomóc jej córce w lepszym funkcjonowaniu w szkole, w grupie i lepszym poznaniu siebie, poczuciu siebie i zrozumieniu co się z nią dzieje. (Beata – Mama nastolatki)

Syn był nieustannie rozdrażniony, złość błyskawicznie przeradzała się w niekończącą się dziką furię lub histerię. Każde zadanie do wykonania urastało do rangi gigantycznego problemu. Miał problem z akceptacją tego, że ktoś może być w czymś od niego lepszy. Teraz syn rzadko wpada w złość, a jeśli już, szybko się uspokaja. Potrafi skoncentrować się na zadaniu, a nawet kilku pod rząd. Gdy w szkole zdarzy mu się gorsza ocena ze sprawdzianu, umie to zaakceptować, nie ocenia siebie pod kątem tej oceny, zamiast wściekłości pojawia się spokojna analiza własnych odpowiedzi, zauważanie, czy błąd wynikał z niewiedzy, czy z nieuwagi. Nauczył się odpuszczać. U Pani młodzi ludzie naprawdę odpoczywają, ucząc się przy okazji, jak radzić sobie ze sobą. Albo odwrotnie, uczą się, a odpoczywają mimochodem 😉

Poleciłabym trening przyjaciółce. I to nie tylko jej dziecku, ale też jej samej. Zwrócenie się w stronę uważności jest ratunkiem dla nas wszystkich w obecnych czasach. Człowiek uwalnia się od napięcia, daje sobie przyzwolenie na to, co jest mu potrzebne, a na co wcześniej świadomie nie dawał sobie zgody. Sama z chęcią wrócę na trening.

(Ewa, Mama 12-latka)

Bardzo mi się podobają zajęcia w lesie. Nauczyłam się tu uspokajać przez oddech, rozmawiać, przerobiłam sobie trudne doświadczenia. (14-latka)

 

Będziemy się angażować w następujące aktywności:

UWAŻNY RUCH- QIGONG

Naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt z ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny- to daje poczucie szczęścia, uspokaja- daje nastolatkom konkretne techniki samoregulacji zapobiegając stanom lękowym, depresyjnym oraz uzależnieniom.

DYSKUSJE Z NASTOLATKAMI O LESIE, NATURZE

Edukacja w zakresie bioregionalizmu – obserwacja i rozpoznawanie, co gdzie rośnie, docenianie złożonej sieci powiązań między poszczególnymi istotami, utożsamienie się z miejscem- wrastanie w region poprzez obserwowanie go i branie odpowiedzialności za lokalny ekosystem. Dzięki temu nastolatkowie rozumieją, interesują się i dbają o otaczające środowisko. W ten sposób mogą korzystać z uzdrawiających właściwości natury.

SPACERY PO LESIE, AKTYWNOŚCI ROZWIJAJĄCE I AKTYWIZUJĄCE ZMYSŁY

Nauka odpoczynku w naturze, uspokojenie układu nerwowego poprzez łagodne aktywności stymulujące i jednocześnie kojące cały organizm. Naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc.

Przez uaktywnienie wszystkich zmysłów nastolatkowie W PEŁNI korzystają z biochemicznych, percepcyjnych, fizycznych i emocjonalnych dróg oddziaływania lasu na zdrowie- m.in. kojących układ nerwowy, działających bakteriobójczo, przeciwzapalnie, przeciwlękowo, przeciwdepresyjnie oraz sprzyjających budowaniu odporności. Lepsza ochrona przed infekcjami skutkuje lepszym zdrowiem. 

PRAKTYKA UWAŻNOŚCI / ĆWICZENIA ODDECHOWE/ ELEMENTY TERAPII SYSTEMU WEWNĘTRZNEJ RODZINY / TECHNIKI WYOBRAŻENIOWE ANGAŻUJĄCE WEWNĘTRZNE ZASOBY NASTOLATKÓW

Systematyczne praktykowanie uważności wzmacnia rozwój kory przedczołowej, co sprawia, że nastolatek ma większą przestrzeń do zarządzania swoimi emocjami i decydowania o podejmowaniu konstruktywnych działań, a w efekcie zmniejsza się poziom odczuwanego stresu. Nastolatkowie otrzymują narzędzia, dzięki którym łatwiej uspokajają się w zdenerwowaniu, lepiej się koncentrują oraz  wykazują zwiększony poziom życzliwości.

Dzięki różnorodnym praktykom nastolatkowie samodzielnie zestrajają różne części umysłu i ciała, które z kolei zaczynają działać w harmonii- ustępuje ból, przewlekłe zmęczenie, następuje złagodzenie alergii, astmy itd.  

CZAS NA REFLEKSJE, WSPÓLNA HERBATA

Wspólny czas na refleksje buduje zdolności nastolatków do współdziałania w grupie, dzielenia się uczuciami- a przez to uczy korzystania ze wsparcia społecznego i tworzenia wspierających relacji, co jest najlepszym ubezpieczeniem na życie. To dzięki dobrym relacjom czujemy się bezpiecznie, czerpiemy radość z życia i z odwagą podejmujemy się ambitnych planów.

“Wiele dzieci jest traktowanych jak złe dzieci, ale są to dobre dzieci, które desperacko próbują przetrwać w tym świecie stosując różne rodzaje obron.”

Stephen Porges

ZAUFALI MI MIĘDZY INNYMI:

WROCŁAWSKIE CENTRUM ROZWOJU SPOŁECZNEGO

INSTYTUT PSYCHOLOGII UNIWERSYTETU WROCŁAWSKIEGO

WROCŁAWSKIE CENTRUM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

ZAINTERESOWANY?

Zostaw swój adres e-mal. Od czasu, do czasu prześlemy nań najważniejsze informacje o naszej ofercie i organizowanych wydarzeniach. Gwarantujemy, że nie będzie to zalew nic nie wnoszących mejli.

 

 

UDAŁO SIĘ!