fbpx
Zaznacz stronę

Uważność w lesie – poMOC natury DLA DZIECI

Zapraszam na półroczną grupę – zajęcia terapii lasem dla dzieci w wieku 9-12 lat “Pa Nda i podróż ośmiu zmysłów”. To już trzecia edycja spotkań w borkowickim lesie przy Pensjonacie Enklawa (20-30 minut drogi od Wrocławia).

Program to cykl 6 zajęć w lesie, które po kolei przypominają dzieciom, jak odzyskać umysł – 8 zmysłów. Oprócz comiesięcznych 4-godzinnych spotkań w lesie, program obejmuje codzienną praktykę 8 zmysłów w domu z nagraniami i/lub kartami obserwacji. Kliknij tu i przeczytaj więcej. 

 

TEMATY ZAJĘĆ:

– ZAPOZNANIE Z UMYSŁEM I ZWIERZĘCIEM OPIEKUŃCZYM

– 5 ZMYSŁÓW

– ZADOMOWIENIE W CIELE

– ŚWIADOMOŚĆ RUCHU (m.in emocji i mysli)

– MOC WYOBRAŹNI

– ŚWIADOMOŚĆ POŁĄCZENIA (WSPÓŁZALEŻNOŚĆ)

 

CO DOSTAJE TWOJE DZIECKO:

CZY JEDNO MIEJSCE MOŻE DAĆ DZIECKU LEPSZY ROZWÓJ POZNAWCZY, KREATYWNOŚĆ, KONCENTRACJĘ, ZDOLNOŚĆ DO ZABAWY ZESPOŁOWEJ, POBUDZENIE UWAGI BEZ ZMĘCZENIA, UCZUCIE PRZYJEMNOŚCI I RELAKSU, BOGATSZE SŁOWNICTWO, LEPSZĄ SPRAWNOŚĆ RUCHOWĄ, OCHRONĘ PRZED DEPRESJĄ I STANAMI LĘKOWYMI, KORZYSTNE ZMIANY W MÓZGU, POCZUCIE KONTROLI, ZDROWSZY SEN I LEPSZY APETYT? TAK, OD LAT NAUKOWCY MÓWIĄ, ŻE TAKIM MIEJSCEM SĄ LASY.

Już po kilku minutach przebywania w lesie notuje się zmiany pulsu i ciśnienia krwi, po 20 minutach przywraca się żywotność umysłu i zdolność koncentracji, a po 30 minutach spada poziom hormonu stresu- kortyzolu.

Ludzie żyją w gęsto zabudowanych miastach od 6 pokoleń. 350 000 pokoleń żyło w bliskości natury- fikcją jest zatem oczekiwanie od organizmu i umysłu ludzkiego, który wyewoluował w odniesieniu do świata natury, że będzie działał optymalnie w sztucznym środowisku miejskim.

NIESTETY PRZECIĘTNE DZIECKO TYGODNIOWO SPĘDZA MNIEJ CZASU NA ZEWNĄTRZ NIŻ WIĘZIEŃ W ZAKŁADZIE KARNYM O ZAOSTRZONYM RYGORZE. Zmieńmy to i wróćmy do naszej natury i zdrowia!

TERMINY ZAJĘĆ:

spotkanie 1: 21.01 10:00 – 14:00

spotkanie 2: 4.02 10:00-14:00

spotkanie 3: 11.03 10:00-14:00

spotkanie 4: 15.04 10:00-14:00

spotkanie 5: 20.05 10:00 – 14:00

spotkanie 6: 17.06 10:00 – 14:00

 

INWESTYCJA: 2400 zł ( 100 zł /h : 6 x 4h zajęć ) lub opłata w ratach 3* 850 zł

[Pierwszeństwo zapisu oraz zniżkę 100 zł mają dzieci, które brały udział w zajęciach “Uważność w lesie”, treningach uważności lub Safe and Sound Protocol. Zniżki sumują się, tzn. jeśli np. dziecko brało udział w 2 programach – ma zniżkę 200 zł, jeśli w 3 – 300 zł]

LIMIT MIEJSC : 6 OSÓB

 

WAŻNE INFORMACJE:

🌿 Do Borkowic DOJEDZIESZ Z WROCŁAWIA W 20 MINUT – w soboty nie ma korków. Trzy razy więcej czasu wymaga dotarcie na trening uważności w tygodniu do mojego miejsca przy Braniborskiej we Wrocławiu.
🌿Kiedy Twoje dziecko przez 4 godziny będzie zajęte, MASZ CZAS na spokojną kawę w trzebnickiej kawiarni / czytanie książki w dostępnym dla Gości saloniku lub w aucie / spacer – samotny lub z resztą rodziny (psem?) na świeżym powietrzu czy nawet długą drzemkę w aucie 😉
🌿Spokojniejsze dziecko to SPOKOJNIEJSZY WEEKEND dla całej Rodziny.

Będziemy angażować się w następujące aktywności:

  • UWAŻNY RUCH- QIGONG

Naturalne światło słoneczne, ćwiczenia fizyczne i kontakt z ziemią (bakterie Mycobacterium vaccae) zwiększają poziom serotoniny- to daje poczucie szczęścia, uspokaja- daje dzieciom konkretne techniki samoregulacji zapobiegając stanom lękowym, depresyjnym oraz uzależnieniom.

  • PRAKTYKA UWAŻNOŚCI / ĆWICZENIA ODDECHOWE/ ELEMENTY TERAPII SYSTEMU WEWNĘTRZNEJ RODZINY / TECHNIKI WYOBRAŻENIOWE ANGAŻUJĄCE WEWNĘTRZNE ZASOBY DZIECI

Systematyczne praktykowanie uważności wzmacnia rozwój kory przedczołowej, co sprawia, że dziecko ma większą przestrzeń do zarządzania swoimi emocjami i decydowania o podejmowaniu konstruktywnych działań, a w efekcie zmniejsza się poziom odczuwanego stresu. Dzieci otrzymują narzędzia, dzięki którym łatwiej uspokajają się w zdenerwowaniu, lepiej się koncentrują oraz  wykazują zwiększony poziom życzliwości.

Dzięki różnorodnym praktykom dzieci samodzielnie zestrajają różne części umysłu i ciała, które z kolei zaczynają działać w harmonii- ustępuje ból, przewlekłe zmęczenie, następuje złagodzenie alergii, astmy itd.  

  • DYSKUSJE Z DZIEĆMI O LESIE, NATURZE

Edukacja w zakresie bioregionalizmu – obserwacja i rozpoznawanie, co gdzie rośnie, docenianie złożonej sieci powiązań między poszczególnymi istotami, utożsamienie się z miejscem- wrastanie w region poprzez obserwowanie go i branie odpowiedzialności za lokalny ekosystem. Dzięki temu dzieci rozumieją, interesują się i dbają o otaczające środowisko. W ten sposób mogą korzystać z uzdrawiających właściwości natury.

  • SPACERY PO LESIE, AKTYWNOŚCI ROZWIJAJĄCE I AKTYWIZUJĄCE ZMYSŁY

Nauka odpoczynku w naturze, uspokojenie układu nerwowego poprzez łagodne aktywności stymulujące i jednocześnie kojące cały organizm. Naturalna sceneria angażuje umysł, ćwiczy mózg, jednocześnie go nie męcząc.

Przez uaktywnienie wszystkich zmysłów dzieci  W PEŁNI korzystają z biochemicznych, percepcyjnych, fizycznych i emocjonalnych dróg oddziaływania lasu na zdrowie- m.in. kojących układ nerwowy, działających bakteriobójczo, przeciwzapalnie, przeciwlękowo, przeciwdepresyjnie oraz sprzyjających budowaniu odporności. Lepsza ochrona przed infekcjami skutkuje lepszym zdrowiem.

  • PRAKTYKA UWAŻNEGO RUCHU, REFLEKSJE NA KONIEC ZAJĘĆ, WSPÓLNA HERBATA

Wspólny czas na refleksje buduje zdolności dzieci do współdziałania w grupie, dzielenia się uczuciami- a przez to uczy korzystania ze wsparcia społecznego i tworzenia wspierających relacji, co jest najlepszym ubezpieczeniem na życie. To dzięki dobrym relacjom czujemy się bezpiecznie, czerpiemy radość z życia i z odwagą podejmujemy się ambitnych planów.

 

Co powinno zabrać ze sobą Twoje dziecko:

  • wygodne ubranie dopasowane do warunków atmosferycznych, którego nie szkoda pobrudzić,
  • długie spodnie, oddychające skarpety, buty za kostkę (w razie deszczu- nieprzemakalne- najlepiej kalosze), długi rękaw i nakrycie głowy,
  • preparat odstraszający kleszcze według uznania (naturalne olejki lub dostępne w aptekach środki),
  • plecak z napojem i przekąską.

UWAGA: Podczas zajęć nie używamy telefonów. Dziecko powinno na czas zajęć zostawić telefon Rodzicowi lub (jeśli jest pilna potrzeba) mogę przechować telefon na czas zajęć i zwrócić po zakończeniu. W nagłych wypadkach można dzwonić pod mój numer napisawszy wcześniej smsa, że to pilne i dotyczy dziecka z grupy LEŚNE PANDY (podczas zajęć korzystam z telefonu tylko w razie nagłej konieczności)

ZAINTERESOWANY?

Zostaw swój adres e-mal. Od czasu, do czasu prześlemy nań najważniejsze informacje o naszej ofercie i organizowanych wydarzeniach. Gwarantujemy, że nie będzie to zalew nic nie wnoszących mejli.

 

 

UDAŁO SIĘ!