fbpx

QIGONG

Uważność może prowadzić do głębokiego uzdrowienia, ale trzeba być świadomym mechanizmów traumy i jak na nas wpływają poszczególne praktyki uważności. Bez odpowiedniego zrozumienia traumy nauczyciel uważności mógłby nieświadomie wepchnąć ucznia w kontakt z nadmiernie niepokojącymi doznaniami z ciała. Istnieje wtedy niebezpieczeństwo, że uważność stanie się praktyką dysocjacyjną, a nie ucieleśniającą i leczącą. Proszenie kogoś, kto zmaga się z traumą, aby objął świadomością doznania z ciała to nie drobnostka. Zaprasza to do bezpośredniego kontaktu z potencjalnie wstrząsającymi uczuciami, które przypominają o traumatycznych wydarzeniach. Ale chcemy również wspierać tych, którzy przeżyli traumę, w kultywowaniu ich zdolności do obserwacji i znoszenia tych uczuć. Chcemy, żeby byli wyposażeni w narzędzia, które pomogą im przebywać bezpiecznie w swoim ciele w praktyce uważności. Włączenie ruchu fizycznego do praktyki jest jednym ze sposobów, aby to osiągnąć. Dla niektórych osób, które przeżyły traumę, znacznie łatwiej będzie pozostać obecnym z doznaniami podczas ruchu. (Więcej: davidtreleaven.com )

“Osoby, które przeżyły traumę, często potrzebują więcej niż uważności, aby się uzdrowić. Potrzebujemy też narzędzi, które pomogą nam stworzyć w ciele poczucie bezpieczeństwa, przynależności i odporności.”

 

Dr Stephen Porges

Podczas treningów uważności z dziećmi i nastolatkami, czy podczas pracy z dorosłymi w psychoterapii, korzystam z praktyk wywodzących się z qigongu i jogi. Zaprzyjaźniamy się z ciałem. Uczymy się wspólnie tworzyć w ciele poczucie bezpieczeństwa i mocy.

    OD KOGO SIĘ UCZĘ?

      

    Moim nauczycielem qigongu jest Anthony Korahais – który od lat pomaga osobom zmagającym się z depresją, chronicznym bólem kręgosłupa lędźwiowego, lękiem. Praktykuję codziennie, systematycznie rozwijam praktykę i uczestniczę w spotkaniach na żywo z moją grupą oraz nauczycielem.  

    STRONA FLOWING ZEN- ANTHONY KORAHAIS

    Jedyną złą emocją jest zablokowana emocja

    Anthony Korahais